четвъртък, 31 март 2011 г.

Илиян Джевелеков: Българският зрител имаше нужда от филм като LOVE.NET!

LOVE.NET може и да е режисьорският дебют на Илиян Джевелеков, но той определено не е непознато име в родните филмови среди.


След като се нареди сред създателите на превратния за родното кино „Дзифт” от 2008 г., реши да застане зад камерите, за да създаде продукт, разкриващ тайните на живота ни в Интернет, от другата страна на мрежата.

Идеята му за това датира още от 2004 г., но едва три по-късно проектът печели субсидия от Националния филмов център за развитие на сценария.

Следва задълбочено изследване в един от най-популярните сайтове за запознанства по това време и вникването в историята на общо 7346 писма от потребители. Крайният резултат излиза на екран на 1 април и носи името LOVE.NET.

- Идеята за филма се роди като олицетворение на един от най-популярните сайтове за запознанства в България, Защо решихте да се насочите точно към създаването на филм за виртуалната любов?!
- Да, идеята за LOVE.NET бе провокирана от появата на първите български сайтове за запознанства преди около седем години - през 2003 и 2004 година.

Не крия, че бях изключително впечатлен от огромната аудитория, която редовно ги посещаваше и така се роди и решението да създам филм за човешките съдби и истории в тях. В днешно време, няма как да отречем, че тази аудитория е и десетократно по-голяма.

- Сюжетната линия на филма е базирана върху над 7000 писма на участници в подобни Интернет запознанства. Каква част от историите в Love.net са реални?

- Историите са художествена измислица, но все пак внимателно сверена с реално случващото се в сайтовете за запознанства.

- Защо младите хора днес се насочват към подобен тип общуване и измества ли той живата комуникация?! В този смисъл, конкретно към младото поколение, което е най-вече на "Ти" с Интернет ли е насочен филмът или към българската публика като цяло?!
- За младите хора Интернет е даденост – те се "оплитат" в мрежата от най-ранна възраст и мнозина от тях често предпочитат чата, вместо живата комуникация. Най-младите герои във филма са на 14 г., а най-възрастните - на 65.

Не бих искал да поставям разграничения, затова ще отговоря, че филмът е насочен към максимално широка аудитория – или към всички, които са преживели поне веднъж любовта.

Love.net
- Дали фактът, че си анонимен в мрежата помага при преодоляването на задръжките?! Реална същност или измислен образ показва човек във виртуалното общуване?!
- Един от големите парадокси в мрежата е, че скрит зад анонимността, без да се усетиш разкриваш свои дълбоко интимни мисли и копнежи, неща, които действително са част от идентичността ти, но и също така неща, които не би споделил и с най-близките си хора.

- Как избрахте каста на филма?! Прави впечатление, че се доверявате на Диляна Попова, която няма никакъв опит в киното, на младата Лора Чешмеджиева, както и участието на легендата на Юрая Хийп Джон Лоутън. Трудно ли го убедихте да участва?!
- Свързахме се с Христо Шопов и Захари Бахаров, докато работехме над сценария, стиснахме си ръцете и продължихме работата по персонажите им, въоръжени с конкретната визия и специфика на актьорите.

Кастинг режисьорът Александра Фучанска смело предлагаше дебютанти и по тази причина за три от осемте главни роли избрахме хора, които се появяват за първи път в киното. С Джон се разбрахме още при първата ни среща, на която бяхме заедно с партньорите ми в "Мирамар Филм" Матей Константинов и Георги Димитров.

- На моменти Love.net е доста откровен. Смятате ли, че българският зрител е надраснал консерватизма си и е готов да приеме заглавия, насочени към сексуалното общуване?!

- Ако трябва да отговоря с едно изречение - мисля, че българският зрител жадува за подобна откровеност.

- Какво смятате за развитието на българското кино в последно време – на екран се появиха заглавия като "Дзифт", в чието създаване участвахте и вие, "Източни пиеси", "Мисия Лондон", "Тилт", които като че дадоха известен дух на оптимизъм?!
- Във всички европейски кинематографии местните филми се радват на най-голям зрителски интерес, само в България до вчера това не се случваше и всички мънкаха, че е виновна киноаудиторията, която не цени националната си култура. Време е да докажем обратното и българските филми да се превръщат в най-големите киносъбития у нас.

- Кои са предимствата на Love.net в сравнение с другите български заглавия, които гледахме наскоро и смятате ли, че филмът може да мине границата от 100 000 зрители по родните киносалони?!
- Тотално съвременната и общочовешка тема на филма го прави разбираем на всяка точка на света; направен е модерно и много професионално, вълнува и усмихва. Вярвам, че филмът ще достигне до максимален за капацитета на българския пазар кинозрители.
- С какво послание вие лично бихте желали да си тръгне от киносалона българският зрител след финала на филма?!
- С послание до приятелите си: "Хайде да те водя на LOVE.NET, аз отивам да го гледам пак".

Източник  hotnews.bg

0 коментара:

Публикуване на коментар