Използвай чара си! Но внимателно!
Телевизионна реклама на бельо със супермодела Жизел Бюндхен втрещи бразилското правителство и властите тутакси поискаха забрана за излъчването й, пише "Guardian".
Според държавата рекламата е сексистка и налага стереотипи.
Кампанията е за бразилската марка "Hope" и включва няколко клипа, в които оскъдно облечената Жизел се опитва да умилостиви съпруга си след серия от гафове – блъснала му е колата, източила му е кредитната карта и – най-лошото – поканила е майка си на гости.
Какво е решението на красавицата? Съблазнява разгневения съпруг с помощта на рекламираното бельо. Клипът завършва с думите: "Ти си бразилка – използвай чара си".
На бразилското министерство за жените обаче рекламата хич не се сторила забавна и веднага поискало да бъде изтеглена от програмата на телевизиите.
"Кампанията засилва погрешния стереотип за жената като сексуален обект за съпруга си и пренебрегва напредъка, който сме постигнали за прекратяването на сексистките практики и мислене", се казва в специално изявление на министерството.
Те са получили най-малко шест жалби от ядосани зрителки от началото на кампанията на 20 септември.
Според министерството рекламата съдържа елемент на дискриминация срещу жените, което е нарушение на конституцията на страната.
От компанията за бельо веднага отвърнаха на нападките и се оправдаха, че са искали да покажат, че "чувствеността на бразилските жени е най-добрата защита при поднасянето на лоши новини".
"Никога не сме възнамерявали кампанията да се възприема като сексистка", заяви директорът на компанията Сандра Чайо.
"Жизел може да го потвърди – всички ситуации в клиповете са шеги за всекидневния живот и в никакъв случай не трябва да се приемат като омаловажаващи жената. Основният ни клиент са жените, би било абсурдно да ги подценяваме", категорична е Чайо.
Самата Жизел, която е от Бразилия, все още не е коментирала скандала. Той се развихря 9 месеца след като защитниците на равните права за мъжете и жените празнуваха избирането на първата жена президент в Бразилия – Дилма Русеф, която е с български корен.
Източник dnes.bg
Според държавата рекламата е сексистка и налага стереотипи.
Кампанията е за бразилската марка "Hope" и включва няколко клипа, в които оскъдно облечената Жизел се опитва да умилостиви съпруга си след серия от гафове – блъснала му е колата, източила му е кредитната карта и – най-лошото – поканила е майка си на гости.
Какво е решението на красавицата? Съблазнява разгневения съпруг с помощта на рекламираното бельо. Клипът завършва с думите: "Ти си бразилка – използвай чара си".
На бразилското министерство за жените обаче рекламата хич не се сторила забавна и веднага поискало да бъде изтеглена от програмата на телевизиите.
"Кампанията засилва погрешния стереотип за жената като сексуален обект за съпруга си и пренебрегва напредъка, който сме постигнали за прекратяването на сексистките практики и мислене", се казва в специално изявление на министерството.
Те са получили най-малко шест жалби от ядосани зрителки от началото на кампанията на 20 септември.
Според министерството рекламата съдържа елемент на дискриминация срещу жените, което е нарушение на конституцията на страната.
От компанията за бельо веднага отвърнаха на нападките и се оправдаха, че са искали да покажат, че "чувствеността на бразилските жени е най-добрата защита при поднасянето на лоши новини".
"Никога не сме възнамерявали кампанията да се възприема като сексистка", заяви директорът на компанията Сандра Чайо.
"Жизел може да го потвърди – всички ситуации в клиповете са шеги за всекидневния живот и в никакъв случай не трябва да се приемат като омаловажаващи жената. Основният ни клиент са жените, би било абсурдно да ги подценяваме", категорична е Чайо.
Самата Жизел, която е от Бразилия, все още не е коментирала скандала. Той се развихря 9 месеца след като защитниците на равните права за мъжете и жените празнуваха избирането на първата жена президент в Бразилия – Дилма Русеф, която е с български корен.
Източник dnes.bg
0 коментара:
Публикуване на коментар